Uppdaterad 2023-04-06

Allmänt

Genom beställning på Ladies & Gentlemen (lghair.se) godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta.

Företagsinformation

Greger & Carro AB

C/o Ladies & Gentlemen

Hotellgatan 15

171 45 Solna

Org.nr: 559020-9705

Handla

För att genomföra ett köp på Ladies & Gentlemen måste du vara över 18år eller ha tillstånd från en förmyndare/föräldrar. Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar från person som lämnar falska personuppgifter, felaktig betalningsinformation och/eller har dålig kredit. Fakta och priser ges med reservation för felskrivningar och eventuella felaktigt definierade tekniska specifikationer.

För närvarande kan man endast göra beställningar inom Sverige.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kassan kan se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Att beställa på Ladies & Gentlemen är säker och enkelt. Vi tillhandahåller följande betalalternativ genom Klarna:

  1. Kortbetalning med VISA, MasterCard och American Express
  2. Faktura med 30 dagar som betalningsvillkor
  3. Delbetalning
  4. Direktbetalning via din internetbank
  5. Swish

Mer om villkoren för olika betalsätten finns att läsa på Klarnas hemsida

Vid godkänd beställning skickas en orderbekräftelse ut automatiskt. Har du inte fått någon bekräftelse vänligen kontrollera ifall du har angivit rätt mejladress eller om mejlet har hamnat i skräpposten. Har du inte fått någon orderbekräftelse kontaktar du oss snarast på [email protected]

Frakt och leveranser

Hos oss kan du välja att hämta ut din beställning i butik eller välja mellan flera leveranssätt som passar dig. Ombud på mindre order har ibland begränsad utkörning. Alla leveranstider nedan avser helgfri vardag.

Anger du fel kontaktuppgifter riskerar du missa aviseringar från fraktbolaget. Vi tar ej ansvar vid sådana händelser eller om försändelsen ej kan levereras p.g.a. fel angiven adress av kund.

OBS! Kom ihåg att hämta ut ditt paket i tid. Om paketet kommer tillbaka till oss som outlöst så har vi rätten att fakturera dig en avgift på 250kr för att täcka avgifter och administrativa kostnader.

Under högsäsong så som Black Friday och jultider kan leveranserna blir något försenade.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av fraktbolagen.

  • Hämta i butik, Solna Centrum

Du kan oftast hämta ut din beställning samma dag eller nästkommande vardag efter lagd order. Du kommer att få bekräftelse så fort den är klar att hämtas. Butiken har öppet vardagar 10-19, lördagar 10-17 och söndagar 11-17.

  • Budbee – Paketbox

Leveranstid: 1-4 arbetsdagar
En snabb och smidig leveranstjänst där vi använder fossilfria och förnybara bränslen. Enkel upphämtning med en pinkod. Välj när och var du vill hämta eller returnera ditt paket. Få uppdateringar, tillgång till ytterligare leveransalternativ och boka returer i Budbee-appen eller via trackinglänken. Liggetid 7 dagar. Legitimering med Mobilt BankID kan komma att krävas. Mer om Budbee Box kan du läsa här

  • Budbee – Hemleverans

Leveranstid: 1-4 arbetsdagar.
Budbee hemleverans. Smidiga leveranser till din dörr från eftermiddag till 22-tiden med enbart fossilfria och förnybara bränslen. Med Budbee väljer du själv datum och klockslag för din leverans, du får uppdateringar och kan följa din order i realtid. Ytterligare leveransalternativ och returer är också tillgängliga via Budbee-appen eller trackinglänken. Legitimering med Mobilt BankID kan komma att krävas. Om du begärt att varan lämnas utanför dörr har du själv ansvar från och med att Budbees chaufför lämnat leveransen. Mer om Budbee hemleverans kan du läsa här

  • Instabox – Paketbox

Leveranstid: 1-4 arbetsdagar
En snabb och smidig leveranstjänst där vi använder fossilfria och förnybara bränslen. Enkel upphämtning med en pinkod. Välj när och var du vill hämta eller returnera ditt paket. Få uppdateringar, tillgång till ytterligare leveransalternativ och boka returer i Instabox-appen eller via trackinglänken. Liggetid 7 dagar. Legitimering med Mobilt BankID kan komma att krävas. Mer om Instabox kan du läsa här

  • Postnord – Utlämningsställe

Leveranstid: 1–2 arbetsdagar.
Skickas som MyPack Collect till ombud eller paketbox. I kassan väljer enkelt vilket ombud du vill hämta det ifrån. Liggetid: 7-14 dagar. Legitimering med Mobilt BankID kan komma att krävas. 

  • Postnord – Postlåda/Dörr

Leveranstid: 1–2 arbetsdagar.
Skickas som Varubrev 1:a klass och levereras i din postlåda under dagtid. Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr och du notifieras via sms. Vid vissa fall kan din försändelse skickas till ditt närmaste Postnord ombud.

 

  • DHL Service Point

Levereras till ditt närmaste ombud. I kassan väljer enkelt vilket ombud du vill hämta det ifrån.

Ångerrätt

Om du ångrar ditt köp eller någon produkt från din beställning måste du meddela oss inom 14 dagar efter du har mottagit din beställning. Du meddelar oss genom att mejla till [email protected]. Du kan ej ångra ditt köp via telefon. För att din retur ska bli godkänd måste produkten vara i väsentligt oförändrat skick, oanvänd och oavbruten i originalförpackning med tillhörande emballage.

Öppnade eller använda hudvårds- och hygienprodukter återtas inte av hygieniska skäl.

Varor som är inköpa under perioden november – december har förlängd ångerrätt t.o.m. 14 januari. Övriga villkor gäller som vanligt och det är bl.a att varan inte för vara använd och att du ska kunna uppvisa kvitto/följesedel på köpet.

Vid retur står du för frakten och du har då 14 dagar på dig att returnera din beställning. När vi har mottagit din retur och gjort bedömningen att produkten är i oförändrat skick kommer vi inom 14 dagar att återbetala dig till samma betalsätt som användes vid köpet.

Du som kund ansvarar för risken vid returen, det gäller för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera produkterna väl.

Garanti och Reklamation

Om du vill reklamera en produkt mejlar du oss till [email protected]. Eventuellt fel på en vara skall anmälas snarast inom en skälig tid (2 månader).

Vi har 1års garanti på alla elartiklar (2-3år på ghd elverktyg beroende på modell) vid fabrikationsfel. Ett sådant fel uppdagas enligt lag inom 6 månader.

Vi tar ej ansvar på grund av fel som uppkommit skada eller slitage så som söndersliten sladd eller sprickor i produkten.

Du måste kunna uppvisa ett kvitto!

Enligt konsumentköplagen är det inte möjligt att reklamera en vara vid missnöje då vi ej har någon nöjdhetsgaranti. 

Personuppgiftspolicy

Här kan du ta del av vårt personuppgiftspolicy

Force Majeure

Ladies & Gentlemen är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörande. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl.a myndighets åtgärd eller underlåtenhet. nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, brand eller översvämning, omständigheter i vädret att framkomligheten försvåras, sabotage eller olyckshändelser av större omfattning.